tisdag 14 augusti 2012

Kraft, hälsa och glädje är färskvara

Tänkte på det här med att vara nöjd, glad, frisk och positiv. Bara föra att man varit det en gång eller under en period kommer det inte alltid hålla i sig. Det är färskvara. Det måste underhållas och bli en vana. För mig är en vana någonting man gör utan att tänka eller reflektera över så mycket. Alltså tjänar man ganska mycket på att nöta in positiva, hälsosamma, glada och friska vanor. Det tar 21 dagar har jag hört och kan säkert stämma.

Jag är eller är på väg bort från en negativitetstänkadevana. Fast det kan vara ganska skönt att gnälla och snacka skit ett tag så är det ändå ännu skönare att vara positiv och nöjd och glad! Det mest effektiva för mig när jag ska "ställa om" till något positivt och glatt är att jag behöver vara för mig själv. Då är det lättast att fokusera inåt där all kraft, hälsa och glädje finns. Jag har också en del "övningar" för mig:
För det första: yoga
För det andra: läsa
För det tredje: fundera
För det fjärde: styra tankarna
För det femte: promenera
För det sjätte: skriva
För det sjunde: dricka smoothie
För det åttonde: slå ut alla negativa tankar
För det nionde: baka
För det tionde: sova

Detta är superduper effektivt! Jag har själv kommit på att detta fungerar för mig och det blir enklare för varje gång jag behöver ställa om från något dåligt till något bra. Happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar