lördag 18 augusti 2012

Höst, ångest och nyfikenhet

Jag var ute tidigt idag för att gå och rasta och mata min väninnas söta hund :) Den svala höstluften, den lätta dimman, daggen i gräset och de gulnande löven... Det kommer alltid samma känsla svepande över en. Vad är det? Det är som en blandning av avslut och början. Spänning och nyfikenhet. Ångest och livskraft. Vad händer till hösten? Det händer alltid något nytt till hösten. Är det inte skolstart så är det en flytt, nytt jobb eller någonting annat. Det är som att allt i en är inställd på att flytta, resa, hitta på någonting nytt, våga ta chansen, pröva sina vingar ännu en gång. Ett nytt jobb, en ny lägenhet, en ny stad, nytt nytt, jag vill ha något nytt. Jag vet inte varför, det bara är så. Och jag gillar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar