lördag 1 september 2012

Ta på sig ansvaret

Jag kan inte ändra på någonting förrän jag själv tar på mig ansvaret. För att göra en förändring i mitt liv är det första steget att ta på sig ansvaret för mitt eget liv. Jag bestämmer för hur det ska ändras, stärkas bli bättre och mer levande. Självklart kan jag om jag vill förneka det, skylla på andra människor och omständigheter, med då tar det bara längre tid att göra förändringen. Inga rätt, inga fel, bara längre tid. Jag bestämmer nu att min tid är kommen. Det är nu upp till mig att styra upp mitt liv och göra de förändringar som för mig är viktiga. Som vad då till exempel? Jag ska göra en visionboard där jag klipper och klistrar och drömmer och har stora visioner om hur jag vill att det ska se ut. Inte tänka, bara göra, inga gränser, bara frihet! Let's do it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar