fredag 10 augusti 2012

Kaffe på morgonen

Det här med kaffe tycker jag är intressant. De flesta jag känner vill ha en kopp kaffe till frukost för att vakna till. Det är för mig det absolut värsta jag skulle kunna tänka mig få i mig till frukost. Det skulle chocka hela systemet, sen skulle det nog inte kunna gå att yoga så där skönt och avslappnat. Kaffe och yoga hör inte ihop. Det ena stressar kroppen och det andra lugnar ner. Jag kan ju tillägga att jag inte heller är speciellt förtjust i kaffe annars på dagen heller, men någon gång ibland efter maten som ett avslut. Bitterheten i kaffet sluter magmunnen och magsäcken blir beredd att ta i tu med det man ätit.

I dag började jag dagen med ett långt och härligt yogapass. Det känns verkligen att det sitter fast gammalt skrot här och där, speciellt i vänstra axeln, hela armen, handen och fingrarna :) Efter varje yogapass är jag alltid lika tacksam för att jag yogar och gjort det i många år. Happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar