måndag 24 oktober 2011

Recept på Raw food Snickers

Jag älskar att baka och jag älskar också Snickers.  Den senaste tiden har det dock inte blivit mycket bakande och absolut inget godis. Så jag fick iden idag att göra en nyttig och god snickers. Och så himla supergod den blev! Den passar perfekt till eftermiddagsteet. Mitt favvo te är för tillfället grönt Kusmi te med mandelsmak. Det är inte så lätt att få tag på men finns på Tehörnan i Umeå. 



Raw food Snickers

1dl cashew nötter naturella
1 dl färska urkärnade dadlar eller torkade blötlagda ca 1 tim
0,75 dl jordnötssmör av bra kvalité, utan tillsatt socker och annat onyttigt
1,5 msk riven kokos
1 msk kokosolja
0,5 msk sesamfrön
0,5 msk honung
1 msk kakaokross av råkvalité
Lite vatten om det behövs
ev. råkakaopulver att rulla snickersen i.

Mixa cashew nötterna till ett ganska fint mjöl, tillsätt dadlarna, mixa igen, tillsätt resten av ingredienserna och mixa till allt blandats. Forma snickerssmeten till en avlång fyrkant ca 2 - 3 cm bred och hög och rulla in i plastfolie. Lägg i kylen eller frysen för att stelna nån timme.
Dela sedan snickersen i lagomt stora bitar och rulla dem i råkakaopulver om du vill.

Ät och njut!

Raw food finns bl.a. att beställa på www.ravarubutiken.se

3 kommentarer:

  1. Det här receptet lät kalasgott! Det måste jag testa göra någon dag <3

    /Nina

    SvaraRadera
  2. Det här receptet måste jag bara spara och göra till min moster :) Tack för superbra tips!

    SvaraRadera
  3. Varsågoda! Kul att ni vill prova, för det är verkligen supergott!

    SvaraRadera