tisdag 9 oktober 2012

Jag är lat, inte duktig

Jag är inte på något sätt duktig som yogar, lyssnar på kroppen, ger den bra med näring, planerar min tid, äter lagom, inte dricker alkohol mer än nån enstaka gång per år. Jag är inte duktig som rensar i mitt inre och är ärlig mot mig själv, följer mitt hjärta och står för det jag tror på. Jag är inte duktig som alltid kommer i tid och aldrig missar ett möte eller en buss. Allt detta gör jag för jag är lat!! Jag är för lat för att ha ont i kroppen, i ryggen, i axlar och knän. Jag är för lat för att vara stel och må dåligt. Därför yogar och promenerar jag. Jag är för lat för att stressa och måsta springa för att hinna med tåget eller bussen eller till ett möte. Därför planerar jag min tid. Jag är för lat för att känna oro, ha dåligt samvete, bränna ut mig och be om ursäkt till mig själv och andra. Därför är jag ärlig, står för det jag tror på och följer mitt hjärta. Och jag är lat för att jag har mest kapha i min grundkonstitution. Det är jag tacksam för även om jag alltid kommer ha långsam förbränning, ha lätt för att bli tjock och deprimerad. Men som tur är är jag är för lat för att störa mig på det...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar