torsdag 11 oktober 2012

Dagens både och...

Jag har alltid önskat att samhället skulle vara vänligare och trevligare och att alla resurser skulle fördelas rättvist. Jag kan inte FÖRSTÅ varför det är så orättvist. Jag kan inte FÖRSTÅ att de som har inte delar med sig? Varför är det så? Jag kan inte hur jag än försöker FÖRSTÅ varför vi följer ett system som inte fungerar. Jag kan inte FÖRSTÅ det här. Jag tror att samhället kommer bli vänligare, vackrare, mer fridfullt och gladare snart. Det har jag trott i 10 år minst... men det händer ju inget. Jag är alldeles för "dum" som överhuvud taget tror det, eller? Jag kommer INTE att ställa mig i ledet och tro på alla konstiga lagar som någon har skrivit för att ha koll på människorna. Varför skulle jag det?
Jag vill ha pengar, saker, fina kläder, ett hus och en massa annat. Men jag vill att alla andra ska ha det också. Jag vill inte ha mer än någon annan. Varför skulle jag det?

Samtidigt som jag känner så här så vet jag att allt är i sin ordning, förändring tar tid. Allt tar tid och allt är frid och fröjd. Jag mår bra och är lycklig.

Det är svårt men ändå lätt. Jag kan bry mig eller inte. Jag kan sprida glädje eller inte. Jag kan le eller inte. Jag kan ljuga eller inte. Inget spelar någon roll samtidigt som allt spelar roll. Ja, så där ja.

Nu ska jag ta reda på hur jag integrerar mer eld och jord så att det blir något gjort!

 

Underbara teckningar av eld och jord. Finns på http://raspber.deviantart.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar